Sdílet s přáteli: min.
Spotřeba vody

Uvědomělé používání drahocenné vody

Voda je jedním z nejcennějších zdrojů na naší planetě a zároveň jedním z nejohroženějších. Podle Světové zprávy OSN o vodě z roku 2020 dnes lidé na celém světě spotřebují šestkrát více vody než před 100 lety. Rostoucí náklady, změny klimatu a další požadavky činí z odpovědného využívání vodních zdrojů firemní povinnost. dm drogerie markt se proto zaměřuje na hospodárnou spotřebu vody, a zajišťuje tak cenné zdroje pro zítřek.

Každá kapka se počítá

Ať už se jedná o zubní pastu, šampon, nebo čisticí prostředky, mnoho produktů plně rozvine svůj účinek až při kontaktu s vodou. Proto je obzvláště důležité s nimi šetrně zacházet. V rámci našich interních procesů se voda používá především v hygienických zařízeních a (čajových) kuchyních – což je poměrně malý podíl ve srovnání s celým hodnotovým řetězcem, včetně výroby u výrobce a spotřeby produktů spotřebiteli. Přesto je svědomité nakládání s vodními zdroji v dm zásadní. Koneckonců, uvědomění si, kde se voda používá, pomáhá chránit naše vodní zdroje – ku prospěchu životního prostředí i dm.

Analýza spotřeby vody

Udržitelné nakládání s vodou hraje ve společnosti dm ústřední roli – jak při výrobě, tak při spotřebě. Bylo identifikováno celkem 20 skupin produktů, které nelze používat bez vody. Zvláště náročné na spotřebu vody jsou produkty jako sprchové gely, šampony a prací prostředky. Jen v souvislosti s nimi se ročně spotřebuje přibližně 392 milionů* m3 vody. Prostřednictvím cílené analýzy dm prosazuje ekologičtější alternativy a spolupracuje se svými partnery v celém hodnotovém řetězci na udržitelném snižování spotřeby vody ve fázi používání produktů. Tímto způsobem v dm postupně zvyšujeme šetrnost našeho sortimentu ke zdrojům.

*Vztahuje se na spotřebu vody všech produktů prodávaných v prodejnách dm v Německu v roce 2023.

Méně vody, více odpovědnosti

dm přebírá odpovědnost za vědomé využívání přírodních zdrojů. Cílenými opatřeními přispíváme v dm k minimalizaci spotřeby vody v celém hodnotovém řetězci – jak v předcházejícím hodnotovém řetězci, tj. v procesech, které probíhají před vlastní výrobou produktů dm značek, jako jsou dodavatelé, těžba surovin a spotřeba energie a vody během výroby a dopravy, tak i v navazujících hodnotových řetězcích – spotřeba, ke které dochází, když produkty používají koneční spotřebitelé. Jak toho lze dosáhnout? Prostřednictvím osvěty.

Kontrola spotřeby vody u produktů dm značek

Na jedné straně dm analyzuje spotřebu vody v předcházejícím hodnotovém řetězci u produktů Pro Climate v rámci posouzení životního cyklu produktu. Například u prostředku na mytí nádobí Denkmit nature je doporučené množství vody o 35 % nižší než u prostředku na mytí nádobí Denkmit nature Ultra Lavender. Získané poznatky mohou výrobní partneři využít k vylepšení vývoje produktů standardní řady. Kromě toho dm pravidelně provádí průzkum již zavedených a plánovaných opatření ke snížení spotřeby vody. Je potěšující, že téměř 80 % výrobních partnerů již zavedlo opatření pro řadu pracích/čisticích/úklidových produktů – u produktů ze sortimentu péče o vlasy a tělo je to více než 60 %.

Tipy pro zákazníky na každý den

Na produktech poskytuje dm informace o uvědomělé spotřebě vody a tipy, jak šetřit vodou při používání jednotlivých produktů dm, které zároveň šetří peníze. Například na obalu čaje dmBio (Ohřejte pouze tolik vody, kolik je potřeba) nebo na obalu sprchových gelů (Víčko otevřít, vodu zavřít – pro dobro životního prostředí). Tato zdánlivě drobná upozornění mají velký dopad jak na zákazníky, tak i na životní prostředí. Uvědomělá spotřeba a úsporné dávkování snižují spotřebu vody.
Top