Kvalita není dílem náhody
Společně s výrobními partnery přebírá dm odpovědnost za kvalitu a bezpečnost produktů. V dm chceme splnit a pokud možno i předčit očekávání zákazníků. Řízení kvality produktů dm značek probíhá v Německu a je důležitým styčným bodem mezi týmy dm značek a výrobními partnery, kteří vyrábějí produkty dm značek.
Cílem je i nadále nabízet bezpečné, vysoce kvalitní a udržitelné produkty dm značek. To platí nejen pro každý jednotlivý produkt dm značek, ale také pro celkové cíle v rámci našich nadstandardních požadavků na kvalitu, spolupráci s výrobními partnery a s tím spojenými hodnotovými řetězci.
Pro produkty dm značek jsme zavedli komplexní monitorovací systém, v němž jsou odpovídajícím způsobem zohledňované vědecké poznatky a vývoj. Tým průběžně sleduje činnost a doporučení příslušných národních a evropských institucí, jako jsou německý Spolkový institut pro hodnocení rizik (Bundesinstitut für Risikobewertung, BfR), Evropský úřad pro bezpečnost potravin (EFSA) a Evropská agentura pro chemické látky (ECHA). Zapojení relevantních zainteresovaných stran probíhá průběžně, především prostřednictvím monitorování a předvídání zájmů zákazníků.
Strategická spolupráce
dm vybírá své partnery pečlivě na základě vlastních kritérií a usiluje o dlouhodobou spolupráci. V závislosti na produktové skupině společnost dm vyžaduje specifické, mezinárodně uznávané bezpečnostní standardy produktů nebo certifikace managementu kvality, které jsou smluvně dohodnuté a jejichž dodržování pravidelně kontrolují nezávislé instituce. Příkladem takových certifikací jsou International Featured Standards (IFS) a Brand Reputation through Compliance Global Standards (BRCGS).
Důkazem účinnosti řízení kvality je zavedení stažení produktů z prodeje. Zatímco v obchodním roce 2021/22 jsme v dm Česká republika preventivně stáhli z prodeje 5 produktů dm značek a v obchodním roce 2022/23 další 4 produkty, v obchodním roce 2023/24 nedošlo ke stažení žádného produktu. V případě stažení produktu z prodeje následuje s dotyčným partnerem intenzivní dialog a stanoví se konkrétní dodatečná opatření na eliminaci možných rizik opakovaného výskytu problémů.