Sdílet s přáteli: min.
Produkty dm značek

Kvalita není dílem náhody

Kvalita je výsledkem systematických procesů, jasných požadavků a důsledného uvádění v praxi. Ve společnosti dm je řízení kvality klíčovým prvkem udržitelného řízení firmy. Zajišťuje, že produkty dm značek nejen splňují zákonné požadavky, ale také odpovídají nejvyšším standardům bezpečnosti, účinnosti a udržitelnosti.

Společně s výrobními partnery přebírá dm odpovědnost za kvalitu a bezpečnost produktů. V dm chceme splnit a pokud možno i předčit očekávání zákazníků. Řízení kvality produktů dm značek probíhá v Německu a je důležitým styčným bodem mezi týmy dm značek a výrobními partnery, kteří vyrábějí produkty dm značek.

Cílem je i nadále nabízet bezpečné, vysoce kvalitní a udržitelné produkty dm značek. To platí nejen pro každý jednotlivý produkt dm značek, ale také pro celkové cíle v rámci našich nadstandardních požadavků na kvalitu, spolupráci s výrobními partnery a s tím spojenými hodnotovými řetězci.

Pro produkty dm značek jsme zavedli komplexní monitorovací systém, v němž jsou odpovídajícím způsobem zohledňované vědecké poznatky a vývoj. Tým průběžně sleduje činnost a doporučení příslušných národních a evropských institucí, jako jsou německý Spolkový institut pro hodnocení rizik (Bundesinstitut für Risikobewertung, BfR), Evropský úřad pro bezpečnost potravin (EFSA) a Evropská agentura pro chemické látky (ECHA). Zapojení relevantních zainteresovaných stran probíhá průběžně, především prostřednictvím monitorování a předvídání zájmů zákazníků.

Strategická spolupráce

dm vybírá své partnery pečlivě na základě vlastních kritérií a usiluje o dlouhodobou spolupráci. V závislosti na produktové skupině společnost dm vyžaduje specifické, mezinárodně uznávané bezpečnostní standardy produktů nebo certifikace managementu kvality, které jsou smluvně dohodnuté a jejichž dodržování pravidelně kontrolují nezávislé instituce. Příkladem takových certifikací jsou International Featured Standards (IFS) a Brand Reputation through Compliance Global Standards (BRCGS).

Důkazem účinnosti řízení kvality je zavedení stažení produktů z prodeje. Zatímco v obchodním roce 2021/22 jsme v dm Česká republika preventivně stáhli z prodeje 5 produktů dm značek a v obchodním roce 2022/23 další 4 produkty, v obchodním roce 2023/24 nedošlo ke stažení žádného produktu. V případě stažení produktu z prodeje následuje s dotyčným partnerem intenzivní dialog a stanoví se konkrétní dodatečná opatření na eliminaci možných rizik opakovaného výskytu problémů.

Závěr

Řízení kvality ve společnosti dm je více než jen interní kontrolní orgán. Je vyjádřením odpovědného sebepojetí maloobchodníka. Svým zaměřením na nadstandardní požadavky, neustálý rozvoj a úzkou spolupráci s partnery vytváří dm v duchu udržitelného řízení firmy podmínky pro bezpečné, účinné a udržitelné produkty ve snaze naplnit potřeby zákaznic a zákazníků.
Top